Moudrá a úspěšná podnikatelka se nebojí využít k rozvoji své firmy i poměrně netradiční způsoby.

Potřebujete ve své firmě pomoc? Nepropásněte ideální šanci!

Ať právě řešíte výpadky zaměstnanců z důvodů dovolených, čeká Vás sezónní špička, nebo potřebujete nárazovou výpomoc, ale nechcete vytvářet další plnohodnotné pracovní místo, přichází ideální období pro vyzkoušení jednoho zajímavého řešení. Jakého? Tip: Pořiďte si do své firmy stážistu! Může Vám to znít jako praxe známá spíše ze zahraničí nebo dokonce pouze z filmů, ale opak je...

I podnikatelka potřebuje dovolenou. Jak na ni?

Podnikatelka a dovolená: 5 nejčastějších nešvarů

Všimla jsem si u svých klientek jistého paradoxu, který potvrzují i světové studie. Jedním z nejčastějších důvodů, proč začínají podnikat, je potřeba řídit si sama svůj čas a být svobodná. V mnoha případech se ale během prvních měsíců či let stanou otroky své práce a volného času mají dokonce méně než běžní zaměstnanci. Odpovědnost za chod...

Příběh: Podnikatelka musí být dvojnásob opatrná!

Léto: moře, pláž, teplo, slunce, relax… Také se tam vidíte, sotva zavřete oči? Která z nás by si nepřála moci v nějaké pěkné destinaci blíž rovníku žít? I moje klientka Petra (24) o tom snila. Zatím však studuje vysokou školu, a tak pro ni život v horkém ráji zůstává snem. A vzhledem k poměrně čerstvé zkušenosti dost hořkým. Petra...

I Vy potřebujete vypnout a nabrat síly. Dovolenou si předem naplánujte!

5 tipů, jak zvládnout léto jako podnikatelka

Ve dnech, kdy rtuť na teploměru ani večer neklesá pod 25°C a většina z nás se vidí někde na pláži, nebo minimálně na břehu rybníka, je ještě více než kdy jindy těžké soustředit se na práci a zůstat na ni správně namotivovaná. Nenechat se rozptylovat nesnesitelným horkem ani uvolněnou morálkou zaměstnanců či okolí a namísto...

Úspěšnou podnikatelku stál ukvapený plán hodně. Zapomněla na nutnou opatrnost.

Příběh: Horké zboží, které spálilo šanci na úspěch

V těchto horkých dnech se mi často vybavuje příběh mé klientky Lucie (27). Odmala byla velmi šikovná a kreativní a snila o tom, že bude jednou podnikat ve výrobě nějakých dekorativních předmětů, jimiž se ráda obklopovala. Už v útlém věku obdarovávala své blízké nápaditými výrobky, které s pečlivostí a nesmírnou trpělivostí vyráběla. Přestože měla všechny předpoklady stát se...

Mnoho žen se skloubení péče o rodinu a vlastního podnikání obává. Zbytečně.

5 tipů, jak skloubit podnikání a rodinu

Mnoho z Vás i mých klientek ten problém řeší. Často začíná už v momentě, kdy se rozmýšlíte, zda se vůbec do podnikání pouštět. Strach z nezvládnutí jedné z rolí matka/manželka a úspěšná podnikatelka by ale neměl být tím, co Vás od smělého vkročení do spokojené budoucnosti odradí. Existuje spousta žen, které to zvládly před Vámi, zvládnete to i Vy....

Žen, které díky svému vynálezu zbohatly, zná historie jen pár.

Příběh: Josephine Cochrane – žena, která na svém nápadu uměla vydělat

Často Vám říkám, že žádný nápad není k zahození, byť se na začátku zdá nerealizovatelný. Vše, co na světě existuje, někdy dříve nebylo. Pak někoho napadlo zkusit to vytvořit a dnes nám to připadá jako samozřejmost. Dost možná se ve své době autor či autorka toho nápadu zdáli svému okolí bláhoví, jistě i je samotné sužovaly...

Být ženou nemusí v podnikání být nutně nevýhodou.

Vnímejte své ženství jako výhodu, nikoliv hendikep. I v byznysu.

I na mém blogu jste se už několikrát mohla dočíst o tom, že my ženy to v podnikání dodnes máme oproti mužům mnohem těžší. Do poměrně značné míry to ale záleží především na nás samotných. Na tom, zda své ženství samy považujeme za hendikep, či nikoliv. Co takhle jej naopak využít? Už jsme spolu řešily i...

Nevíte, kde vzít počáteční kapitál pro Vaše podnikání? Volte obezřetně!

Příběh: Peníze mi udělaly doma peklo

Veroniku (31) jsem potkala na obchodní schůzce v hotelu, kde jsem dojednávala komisní odběr broušených předmětů z naší sklárny. Donesla mi tam totiž kafe. Předtím se na mě na recepci samozřejmě mile usmívala a ochotně mě uvedla do zasedací místnosti, mluvila tak akorát, ani málo, ani moc, zkrátka dokonalá recepční. Až později jsem zjistila, že to...

Poznat, kdo je Váš zákazník, je základním kamenem úspěšného podnikání.

Cílová skupina aneb Kdo je Váš zákazník?

Ať už jste se rozhodla podnikat v jakémkoliv oboru, rozhodně neplatí, že můžete oslovit každého a že všichni jsou vaši potenciální zákazníci. Každé zboží či služba mají specifický okruh svých kupců a to je Vaše cílová skupina. To jsou ti, jež musíte co nejlépe poznat, abyste je dokázala oslovit a svůj produkt či službu jim prodat. Jak na to?...