Vnímejte své ženství jako výhodu, nikoliv hendikep. I v byznysu.

I na mém blogu jste se už několikrát mohla dočíst o tom, že my ženy to v podnikání dodnes máme oproti mužům mnohem těžší. Do poměrně značné míry to ale záleží především na nás samotných. Na tom, zda své ženství samy považujeme za hendikep, či nikoliv. Co takhle jej naopak využít?

Být ženou nemusí v podnikání být nutně nevýhodou.

Být ženou nemusí v podnikání být nutně nevýhodou.

Už jsme spolu řešily i některé nesporné výhody žen v podnikání, například intuici, jež je nám vlastní mnohem více než mužům. Dnes se ale chci zaměřit na tu nejmarkantnější a nejdříve viditelnou známku rozdílu mezi Vámi a Vaším potenciálním obchodním partnerem či klientem v kalhotách.

Nemylte se – nejde mi jen o jiné pojmenování muže jako takového. Ty kalhoty jsem zmínila zcela úmyslně. A stojíte-li vy dva proti sobě, ten v kalhotách by měl být nejčastěji on. Proč? Přece protože jste žena!

Tip č. 1: ROZDÍLY MEZI POHLAVÍMI NENÍ DOBRÉ STÍRAT, ALE RESPEKTOVAT.

Ženská za všech okolností

Jistě, hned to uvedu na pravou míru, abychom předešly případnému nedorozumění. Samozřejmě, že i v perfektně padnoucím kalhotovém kostýmku či elegantní halence a společenských kalhotách s rozšířenými nohavicemi můžete být dokonale ženská. Dokonce i v džínách, umíte-li je správně a sebevědomě kombinovat a nosit

Takže co jsem tím vlastně chtěla říct? Klíčová by pro Vás měla být právě slova perfektně padnoucí, elegantní, slušivé… – zkrátka ženské! A Vy sama se v daném oblečení musíte cítit sebevědomě, krásně a žensky.

 „Když se budete oblékat nevkusně, lidé si všimnou vašeho oblečení. Když se budete oblékat vkusně, lidé si všimnou vás.“ Coco Chanel

A tím jsme se dostaly k tomu základnímu kameni úspěchu. K tomu kouzlu, které proměňuje hendikep na výhodu. Co to je?

Váš pocit.

Vaše vnímání sebe sama.

Vaše sebevědomí.

Vaše schopnost svou ženskost prodat.

Vaše přesvědčení, že jste krásná.

Tip č. 2: TAK, JAK VNÍMÁTE SAMA SEBE, VÁS VNÍMÁ I VAŠE OKOLÍ.

V každé z nás se skrývá krásný žena. Jen ji objevit!

V každé z nás se skrývá krásný žena. Jen ji objevit!

Každá žena může být krásná

Zapomeňte na mantry typu 90-60-90 či vlasy jako z reklamy na šampón. O tom krása není.

Nejde o to, kolik kilo máte navíc oproti obvyklé představě o dokonalé ženě (navíc většina mužů přiznává, že se jím boubelky líbí víc než vychrtliny), ale jak je umíte nosit. I krátké nohy se dají opticky prodloužit vhodným střihem a délkou oblečení.

Zkrátka – ať už vypadáte jakkoliv, měla byste se především snažit cítit krásně a udělat pro to maximum. Nesnažte se nikomu podobat, ale najít to krásné sama v sobě a to podtrhnout.

Proč? Protože to, jak se cítíte, je na Vás vidět. Vyzařujete to směrem ke všem lidem, s nimiž jednáte. A to, co z Vás oni potřebují cítit, aby s Vámi chtěli obchodovat, je Vaše zdravé sebevědomí.

 „Zjistila jsem, že lidé zapomenou, co jste řekly, zapomenou, co jste udělaly, ale nikdy nezapomenou, jak se s vámi cítili.“ Maya Angelou

Žena proti muži

Fajn. Zvolila jste vhodné oblečení, které Vám lichotí a podporuje Vaši ženskost, a při pohledu do zrcadla se ujistila, že Vám to dnes skutečně sluší.

A teď přijde ten moment, kdy se tváří v tvář setkáváte se svým potenciálním obchodním partnerem či klientem. S mužem.

Dobře víte, že Váš podnikatelský záměr je dobrý a má velký potenciál. Své představě o tom, jak má byznys vypadat, pevně věříte. Skutečně si přejete, aby vyšel, a jste pro to ochotna udělat vše.

A najednou proti Vám stojí muž. Sebevědomý, úspěšný byznysmen. Co se změní?

Jedinou správnou odpovědí v tuto chvíli je: NIC.

Mužský i ženský faktor mají v podnikání své místo i své výhody.

Mužský i ženský faktor mají v podnikání své místo i své výhody.

Sebevědomě a s úsměvem absolvujte celé jednání bez ohledu na pohlaví toho, kdo stojí proti Vám. Nebo, ještě lépe, – a zde se dostáváme k pointě – klidně své ženskosti využijte.

Samozřejmě Vás nenabádám k tomu, abyste se muži jakkoliv podbízela, nebo si nechávala líbit jakékoliv sexistické projevy z jeho strany. Ale tím, že si uvědomíte svou ženskou sílu, můžete ve skutečnosti daného muže poněkud oslabit.

Muži zkrátka mají pro krásné ženy slabost od přírody. Nemohou se tomu dost dobře bránit, je to pudová záležitost. Využijte jí.

Nejde o žádné svádění či jakékoliv chování za hranicemi běžného obchodního jednání. Naopak!

Chovejte se zcela přirozeně, sebevědomě…a žensky. Jen si uvědomte, že proti Vám nestojí automaticky silnější soupeř na poli byznysu, ale muž, který je momentálně oslaben. Tím, že Vy jste krásná žena, která ví, co chce.

Kdo z Vás je tedy vlastně v danou chvíli v lepší vyjednávací pozici? 🙂 Je to jenom v hlavě.

Tip č. 3: SLABINY JSOU POUZE V HLAVĚ. OSLABUJE VÁS VŽDY TO, CO SAMA ZA SLABOST POVAŽUJETE.

Přeji Vám, ať se cítíte spokojeně a vyrovnaně při všech svých jednáních. Začnete-li u sebe a půjdete do něj sebevědomě, uděláte pro jeho úspěch to nejlepší. A já vím, že to zvládnete!

Vaše Alex

Komentáře