Chcete podnikat, ale nevíte v čem?

Poradím Vám, jaký obor je pro Vás ten pravý!

Chtěla byste podnikat a možná už teď přemýšlíte, zda opustit zaměstnání a učinit i všechny další potřebné kroky. Přesto jste ještě nezačala, protože jednoduše nevíte, ve kterém oboru hledat uplatnění

Vidíte se v tom?

Pak je tento článek přesně pro Vás!

Možností je spousta a každý člověk je jiný, proto je správná volba rozhodujícím faktorem pro vstup do světa byznysu.

Mnoho začínajících podnikatelek skončí stejně rychle, jako začaly právě kvůli nesprávnému výběru odvětví, ve kterém se rozhodnou pracovat. Na internetu je k nalezení mnoho různých psychologických testů, které Vám vyhodnotí vhodné zaměstnání, tudíž i ty mohou být do jisté míry nápomocné. Konečné rozhodnutí, kde podnikat, za Vás ale nikdo neudělá – to musíte Vy sama.

Pojďme si říct, jak si vybrat to vhodné pro Vás:

1) Obor Vás baví a zajímá

Ze školy si všechny jistě pamatujeme, že nejlépe nám šly předměty, které nás bavily. A u Vašeho podnikání je to stejné. Pokud Vás nějaká činnost baví, přirozeně ji děláte dobře a navíc máte upřímný zájem se zlepšovat.

Má-li být Vaše podnikání úspěšné, je třeba k němu přistupovat zodpovědně a snažit se o jeho neustálý růst. Nesmí Vám vadit k němu vstávat, ani usínat s myšlenkami na něj. To by však nebylo možné, kdyby Vás nebavilo.

Co si takhle otevřít… třeba restauraci?

Zahoďte prvoplánové nápady. Možná milujete jídlo a ráda vaříte, jistě se ale shodneme na tom, že není dobrý nápad otevřít si restauraci, když nemáte žádné gastronomické vzdělání ani znalosti z restauračního marketingu.

chcete_podnikat_1

Vždy si důkladně promyslete, v čem budete podnikat. Zdroj: www.pixabay.com

Co když přesně nevíte, co by Vás bavilo?

Ač to někomu možná může přijít absurdní, existuje mnoho lidí, kteří ani netuší, co by je vlastně pořádně bavilo. Psychologové v takových případech doporučují hledat odpověď ve vzpomínkách na dětství, protože v té době jsme ke svým touhám a snům inklinovali zcela automaticky.

Pravda je taková, že každého něco baví a zajímá. Jen je potřeba uvědomit si, co to je, a pak s tím dále pracovat. Pokud jste si jako malá stavěla před sebe plyšáky a vyprávěla jim příběhy a na střední škole jste byla známá tím, že jste měla vždy na všechno radu, možná z Vás bude skvělý mentor, učitelka nebo kouč!

Ale dost teorie. Zde mám několik otázek, které je potřeba si klást, když chcete zjistit, jaký obor je pro Vás ideální:

  1. Které činnosti Vám jdou od ruky a dělají se Vám dobře?
  2. V čem jste nejlepší nebo lepší než ostatní?
  3. Jaké jsou Vaše koníčky?
  4. Jací lidé kolem Vás Vám mohou pomoci?
  5. Existuje něco, s čím byste chtěla pomoci druhým?
  6. Jaké jsou Vaše silné stránky? (Zeptejte se svých pěti nejbližších přátel nebo i manžela.)
  7. Vypište, s jakými činnostmi už máte zkušenosti (například: moderování třetího ročníku Nevěsty roku).
  8. Jak moc Vás podporuje rodina, manžel, děti?
  9. Co byste ve svém okolí chtěla změnit?
  10. Co Vám nevyhovuje nebo možná chybí v obchodech a službách?

Odpovězte na otázky a sledujte, která témata se Vám nejvíce opakují.

Opakující se slova si zakroužkujte. A jste tam! Měla byste před sebou mít Váš ideální obor podnikání.

2) Lidé to opravdu chtějí

Co když máte vybranou oblast, ve které chcete podnikat, buší Vám srdce nadšením, všechno připravíte, nakoupíte suroviny, založíte prodejnu a pak najednou hle, zjistíte, že lidé nemají o Váš produkt nebo službu zájem?

Co jste udělala špatně? Kde se stala chyba?

Před startem podnikání je nejdříve potřeba zjistit, zda bude mít Váš nápad úspěch.

Jak to ale udělat?

Existuje několik možností. Například hledání klíčových slov. Jde o množství vyhledávanosti slov na internetu, tedy kolikrát za měsíc/půlrok/rok lidé daný výraz nebo slovo napsali do vyhledávače a stiskli tlačítko HLEDAT. Vhodným nástrojem, jak zjistit, která slova na internetu letí, je Google Adwords nebo Seznam.cz (zde je hledání o něco jednodušší). Stačí jít na www.seznam.cz, zadat hledaný výraz do vyhledávače, například: „olejová masáž“, a dole v patičce stránky kliknout na tlačítko Statistika hledanosti. A už vidíte, kolik lidí si výraz hledalo například za poslední měsíc.

Osobně bych použila také Facebook, kde bych si vyhledala různé skupiny, které se vztahují k mému oboru. Zde bych projela diskuze a rovnou se v nich zeptala lidí, zda by si můj produkt nebo službu koupili. V případě, kdy už například delší dobu něco vyrábím a mám se čím pochlubit, bych dotaz doplnila obrázkem svého produktu či odkazem na své webové stránky. Pokud zatím nic takového nemám, zkrátka bych produkt nebo službu co nejlépe popsala.

Pokud se chci živit například focením zvířat, pak budu hledat názvy skupin jako FoceniZvirat.cz, Focení zvířat pro všechny nebo Fotoporadna.

Využijte síly sociálních sítí a propojení s ostatními. Je to skvělý nástroj, který Vám může velice rychle poskytnout zpětnou vazbu na to, co děláte, a zda by to mohlo mít šanci na úspěch.

chcete_podnikat_2

Můžete desetkrát chtít, ale když nechce zákazník, tak neprodáte. Zdroj: www.pixabay.com

3) Nezapomínejte na konkurenci

Možná jste vášnivou milovnicí kávy a vždy jste snila o vlastní kavárně, ale pokud jich je ve Vašem městě už deset a dvě zrovna nedávno zkrachovaly, bude lepší si to ještě promyslet a hlavně najít svoji konkurenční výhodu.

Podívejte se na internet a zjistěte, jaké jsou na kavárny, které zkrachovaly, recenze. Co o nich lidé říkají? Co jim nejvíc vadilo? Co jim v kavárně chybělo?

Přesně v tom může být Vaše konkurenční výhoda. To ale neznamená, že pokud mají všechny kavárny otevřeno přes den, tak Vy otevřete v noci. Jde o něco, co vychází přímo z Vás a Vašich silných stránek.

Představte si, že jste například gurmánkou v oblasti kávy, máte kontakty na ty nejlepší pražírny a také veliký talent na komunikaci s lidmi. Vždycky se s Vámi cítí uvolněně, v bezpečí a jednoduše jako doma.

Pokud poté z recenzí na internetu a od lidí kolem sebe zjistíte, že na Praze 3 mají kavárny většinou špatnou obsluhu a káva není úplně nejkvalitnější, našla jste svoji konkurenční výhodu. Vidíte to volné místo na trhu, které na Vás čeká? V tu chvíli máte obrovskou příležitost se uplatnit a skutečně zazářit. Lidé se k Vám pak budou pravděpodobně vracet, mohou Vaši kavárnu vyhledávat a doporučovat. To je konkurenční výhoda. Další konkurenční výhodou může být například to, že budete mít vlastní značku kávy.

Rozhodně také doporučuji zjistit, co lidé ve Vašem oboru řeší, co jim například v kavárnách chybí, co by chtěli.

Jděte na www.facebook.com a do vyhledávače zadejte název města či městské části, kde chcete otevřít svoji provozovnu nebo prostě dělat svůj byznys. A zeptejte se lidí, co jim právě ve Vašem oboru nejvíc schází.

Pokud byste otevírala kavárnu na Praze 3, pak byste si mohla najít skupinu Naše Praha 3 – Žižkov, Královské Vinohrady nebo Praha 3 Žižkov – Místa, kde žijeme, a tam byste napsala příspěvek jako:

Zdravím všechny Žižkováky, měla bych na vás otázku. Chystám se otevřít kavárnu na Praze 3 a ráda bych znala váš názor, jak je na trojce vnímáte:

  1. Které znáte nejlepší?
  2. Které jsou nejhorší?
  3. Co se vám v nich nejvíc líbí?
  4. Co od nich očekáváte?
  5. Co vám v kavárnách na trojce nejvíc chybí?

Předem díky za vaše názory a komentáře. Moc to pro mě znamená. 🙂

Najděte svoji konkurenční výhodu a využijte k tomu sociální sítě. Lidé vám rádi řeknou, co si myslí. Využijte toho, co se dozvíte. A to, co lidem chybí nejvíc, dejte právě do své kavárny.

Uvědomte si, že každý obor má různé možnosti uplatnění a že z téměř každé záliby se dá vytvořit výdělečná činnost. Z výroby šperků pro kamarádky, z kreslení svatebních oznámení pro radost, z pomoci s organizací eventů pro svého známého, který dělá produkci.

Jakmile tedy víte, co Vás baví a jak využít podnikatelského potenciálu svých zálib, pak máte všechny nástroje k tomu, abyste pro sebe našla to pravé.

Mnohem detailněji se tímto tématem zabývám také ve svém online kurzu Sama sobě šéfem aneb Podnikatelkou za 30 dní, kde Vás krok za krokem provedu tím, jak najít vhodnou oblast a nápad na podnikání a úspěšně vykročit do světa byznysu.

A pokud se Vám článek líbil, neváhejte ho sdílet a posuňte i ostatní ženy na cestě za jejich vysněným podnikáním.

S láskou

Alexandra

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *