Jak získat své první fanoušky na sociálních sítích ZDARMA – 2. díl

V minulém článku jsme si vysvětlily, proč je důležité k podpoře svého podnikání využívat sociální sítě, na jaké se zaměřit a jaký zvolit druh profilu. Nyní si pojďme představit konkrétní body k tomu, aby naše působení na sociálních sítích bylo úspěšné.

Sociální sítě jsou plné Vašich zákazníků. Oslovte je!

Sociální sítě jsou plné Vašich zákazníků. Oslovte je! Zdroj: pixabay.com

 

Každý z těchto 5 tipů je neméně důležitý:

  1. ZAČNĚTE SE STRATEGIÍ

Pokud chcete být úspěšná v prezentaci na sociálních sítích, stejně tak jako v životě, měla byste mít jasný plán. Položte si tedy několik zásadních otázek:

  • Proč se chci prezentovat na sociálních sítích? Co od toho očekávám?
  • Jaké profily si založím a jaké sociální sítě použiji?
  • Mám dostatečné zdroje pro kvalitní vedení profilů (tedy dostatek času, peněz, informací atp.)?
  • Jak vypadá můj fanoušek? Jak mu můžu pomoci? Co chce najít?

…a další otázky budou jistě následovat. Bez nich a odpovědí na ně bude Váš profil neuspořádaný a může se stát, že nebudete vědět co s ním.

  1. POCTIVOST A KVALITA NA PRVNÍM MÍSTĚ

Vašim zákazníkům a budoucím fanouškům nabídněte to nejlepší. To nejlepší z Vás a Vašich produktů. Nekopírujte cizí statusy a názory či články.

Nabízejte vždy kvalitní, originální a aktuální obsah – to se vyplácí mnohem více, než například používání automatických příspěvků, které si nastavíte pomocí aplikace Post planner a dopředu si zvolíte, co se bude kdy zveřejňovat. Ani placená reklama často nemá ten správný efekt.

Vaším nejlepším pomocníkem je prostě kvalitní práce a hýčkání zákazníků/fanoušků.

Vaším nejlepším pomocníkem je prostě kvalitní práce a hýčkání zákazníků/fanoušků. Zdroj: www.pexels.com

 

  1. SDÍLEJTE

 Přítomnost je teď. Na sociálních sítích to platí bez výjimky. Pocit, že někam patřím, že na mě někdo reaguje, baví mne, dává mi nové podněty k poznávání, je naprosto zásadní. Sdílejte příběhy, aktuální fotografie, odhalujte své soukromí, buďte vtipní. Vytvořte si komunitu, která Vás bude inspirovat a Vy zase ji.

Jste tím, co sdílíte. – Ch.W.Leadbeater, spisovatel a bývalý poradce Tonyho Blaira

  1. BUĎTE AKTIVNÍ

V předchozím bodu jsme si připravily půdu pro vytvoření komunity svých fanoušků. Nicméně fanoušci nejsou poštovní známky či mince, abychom je mohly sbírat, zařadit a oni nám zůstali navždy. Je třeba o ně pečovat, udržovat jejich pozornost, lákat je a postrkovat, aby naše dobré jméno šířili dále.

Důležitá je zde proto pravidelnost: Přidávejte nové příspěvky každý den, nebo i 2-3x denně, ať si fanoušci zvyknou chodit na Váš profil často. Dle statistik je nejlepším časem pro zveřejnění příspěvků 15. hodina odpoledne a 19. hodina navečer. Největší zásah budete mít především na Facebooku.

Buďte zajímaví, kreativní, používejte nové nástroje, natáčejte videa či přenosy tzv. insta stories. Dejte fanouškům pocit, že Vám záleží na jejich názoru. Vymýšlejte ankety či soutěže. Buďte aktivní!

  1. VYDRŽTE

Vytvoření skvělého profilu na sociální síti může trvat roky. To je fakt, smiřte se s tím. Budete mu věnovat každou volnou chvilku a budete se o něj starat jako o svého mazlíčka. Protože jinak byla všechna Vaše předchozí práce zbytečná, což by byla obrovská škoda. Kvalitní profily na sociálních sítích dokážou zvýšit prestiž značky o desítky procent a každodenně lákají stovky fanoušků/zákazníků.

A proto pečujte o své profily, jak to jen ženy umí, a ony se Vám odvděčí.

Otázkou není, zda být či nebýt na sociálních sítích. Otázkou je, jak dobře to zvládneme. – Erik Qualman, spisovatel nominovaný na Pulitzerovu cenu

Existuje nějaký recept na dokonalý příspěvek na sociální síti?

Nikoliv, nicméně pro představu se podívejme na jeden z těch úspěšnějších.

I takhle může vypadat příspěvek, který trhá rekordy ve sledovanosti a sdílení.

I takhle může vypadat příspěvek, který trhá rekordy ve sledovanosti a sdílení. Zdroj: facebook

 

Proč byl tak úspěšný? Byl zajímavý, ukázal chytrý nápad, trefil se do aktuálního trendu, kdy je v módě šetřit přírodní zdroje, a v neposlední řadě využil virálního marketingu.

Virální marketing používá lidi k tomu, aby sami propagovali/šířili reklamní text či spot. Jedná se o nové odvětví marketingu, které se objevilo až s nástupem sociálních sítí. Pokud se virální reklama opravdu povede, její účinnost je nesmírně vysoká.

Ale o tom blíže třeba někdy příště.

 

Líbil se Vám článek? Věřím, že ano a že Vám předal právě to nadšení a odhodlání k tomu, abyste vstoupila do světa sociálních sítí a pořádně to roztočila. A pamatujte, že když si nebudete vědět s něčím rady, jsem tu pro Vás. Poradím a pomohu.

 

S láskou

Alexandra

Komentáře