3 tipy, jak vytvořit co nejlepší službu

Přemýšlela jsem dlouho, jestli napsat jeden článek, kde Vám předám tipy na to, jak vytvořit produkt a službu. Byť se obě témata v ledasčem podobají, i zde jsou rozdíly. Proto jsem se rozhodla je rozdělit a jít o něco víc do detailu u každého z nich. Koneckonců z toho tak budete mít větší užitek hlavně Vy.

Hned první bod je u služby stejný jako u produktu. Musíte vědět, co lidé chtějí. Proto se jich musíte zeptat.

Můžete se ZDE sami podívat, jak jsem to popsala v článku o produktu.

#1 CO LIDÉ CHTĚJÍ

Napište alespoň 20 lidem z Vašeho okolí, čím více, tím lépe. A zeptejte se jich, jaká služba jim na trhu nejvíce chybí. Můžete se už konkrétně ptát i na odvětví, kde chcete podnikat, ale nevíte, jak svoji službu ještě specifikovat.

Například tušíte, že chcete dělat masáže, ale je to moc obecný pojem, proto byste se chtěla zaměřit a zdokonalit na určitý typ. Třeba fyzioterapeutické masáže po úrazech.

osteopathy-1207800_1280

Zjistěte, co lidem chybí, co chtějí, zdroj www.pixabay.cz

Vytvořte si proto sadu otázek pro přátele a známé kolem sebe.

Může to vypadat následovně:

  1. Máte rádi masáže?
  2. Kdybyste mohli chodit na levné, ale kvalitní masáže, chodili byste?
  3. Jaký druh masáže se Vám nejvíce líbí?
  4. S jakým druhem masáže máte největší zkušenosti?
  5. Je něco, co Vám na masážích vadí?
  6. Měli jste někdy s masážemi špatnou zkušenost? Případně jakou? Co se stalo?

atd…

„Jestli neumíš udělat chybu, neumíš nic.“ – Marva Collinsová

Pečlivě si zapisujte odpovědi. Právě podle nich poznáte a rozklíčujete, co lidem chybí. Můžete se také inspirovat na internetu v různých fórech a skupinách na sociálních sítích.

#2 ZPĚTNÁ VAZBA

Nezapomeňte si vždy říkat o zpětnou vazbu. Jakmile poskytnete někomu službu. Například mu doma uklidíte, pohlídáte profesionálně děti, vytvoříte logo nebo zařídíte organizaci svatby.

Je to jedno. Vždy si hned druhému řekněte o feedback a jako BONUS požádejte o referenci.

feedback-1825515_1280

Řekněte si o zpětnou vazbu, dozvíte se tak nejvíc, zdroj www.pixabay.cz

Žádost o feedback může vypadat následovně:

„Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, jak jste byl/a s mou službou spokojen/a? Chci se neustále zlepšovat, takže uvítám jakýkoli názor a možný prostor pro zlepšení.“

Děkuji.

Těším se na Vaši odpověď.

S pozdravem

Michael-Jordan-FIBA-Raccoon-Knows

„Můžu přijmout neúspěch, ale nemůžu přijmout, že bych to vůbec nezkusil.“ – Michael Jordan zdroj: calio.org

Žádost o referenci můžete rovnou přiložit:

„Ráda bych Vás zároveň požádala o referenci mých služeb. Tedy, co všechno se Vám líbilo a proč byste moji službu doporučila dál.“

Lidé podle mě dělají tu chybu, že si o referenci neřeknou, a přitom jde o něco, co Vám vcelku rychle může pomoci vybudovat důvěru u zákazníků a přitáhnout nové.

#3 FACE TO FACE

V komunikaci se zákazníkem není asi nic lepšího než setkání tváří v tvář. Největší výhodou a přidanou hodnotou je možnost si doslova osahat a vyzkoušet Vaši službu na vlastní kůži.

„Chcete ve světě vyniknout? Musíte pracovat, zatímco jiní se baví.“ –
Winston Churchill

Proč nezařadit u nových zákazníků 30minutovou masáž na vyzkoušení zdarma? Nebo cokoli jiného, co provozujete. Redesign kuchyně či organizace večírku. Cokoli.

Můžete poskytnout 1hodinovou konzultaci, vypracovat návrh zdarma, atd…

smile-1535561_1280

Dávejte zdarma, lidé budou nadšeni, zdroj www.pixabay.cz

Nebojte se dávat. Říká se, že kdo dává, tak také dostane.  A v byznysu to rozhodně platí stejně jako v životě.

Pevně věřím, že se Vám dostane přesně toho, po čem nejvíce toužíte.

S láskou

Alexandra

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů