Zákazníci, kde je najít a jak si je prostě získat?

Nejlepším způsobem, jak nalákat nové lidi, je dát o sobě vědět.

Tak teď jsem Vám řekla moudro, které je asi naprosto jasné. Raději se zeptám otázkou: Jak moc jste viditelní? Na sociálních sítích, v e-mailu, na svých webových stránkách? Víte to? Ptali jste se lidí kolem sebe? Testovali jste svoji dohledatelnost na internetu nebo mimo něj?

Přiznejme si to.  Někdy se divíme, proč nám nechodí noví zákazníci a vůbec nám nedojde, že by možná i chodili, ale oni nás jednoduše nevidí. Neví o nás. Proč úspěšné firmy investují tolik do marketingu? Protože ví, že se jim to vyplatí.

8_1

Haribo chutná malým, stejně tak i dospělým!, zdroj www.pixabay.cz

Vytvořte si proto webové stránky, registrujte se na sociální sítě a investujte do reklamy. Nemusí to být horentní sumy.

Vypsala jsem Vám ty nejdůležitější kanály, kde můžete svoje zákazníky získat.

Zákazníka můžete oslovit takzvaně ONLINE, PŘES OSTATNÍ MÉDIA nebo OSOBNĚ.

„Zákazníci, stejně jako srdce, jdou tam, kde si jich váží.“ – Michael Leboeuf

ONLINE

  • weby
  • sociální sítě
  • e-mailová databáze
  • články – na Vašich webových stránkách – BLOG

8_2

Založte si webové stránky, pište články, sdílejte na sociálních sítích, zdroj www.pixabay.cz

OFFLINE:

  • televize – product placement
  • rádio
  • noviny, časopisy – inzeráty
  • billboardy
  • brožury, katalogy

OSOBNÍ KONTAKT:

  • společenské akce – networking
  • konference
  • veletrhy, výstavy

Proces získání zákazníka má několik kroků.

Důvěra → akce → informace/kontakt → feedback/reference → sdílení

Nejdřív se ale musíte zeptat na několik důležitých otázek:

1. Kdo je můj zákazník? Proč ho oslovuji a s čím?

2. Kde a kdy ho oslovuji?

3. Oslovit a zmapovat, zda to bylo efektivní.

4. Pokud ne, změnit způsob – pokud offline nefunguje, zkusit víc online, apod.

„Nevíme-li, kdo je zákazník, nevíme, co je kvalitou.“ – Eric Ries

→ DŮVĚRA:

Nejlepší způsob, jak dostat zákazníky na svoji stranu, je věnováním produktů nebo služeb či jejich částí zdarma. Ukážete tak, že to se zákazníkem myslíte upřímně, odkryjete karty, odhalíte tvář a jste ochotni se podělit.

8_3

Lidé Vám musí věřit, zdroj www.pixabay.cz

→ AKCE:

K akci nabudíte tak, že dáte možnost demo verze = zkušební nebo pomoc zdarma.

→ INFORMACE/KONTAKT:

Informace získáte formou dotazníku. Dobře mířené otázky, kdy se můžete ptát na spokojenost, co by klient chtěl navíc, co mu chybělo, atd…

E-mailovou adresu můžete získat hned na začátku procesu před nákupem při seznámení. Na svých webových stránkách můžete například nabízet za klientův e-mail návod, tahák nebo e-book zdarma. Cokoli, co klienty přinutí vložit e-mail a za něj věc zdarma získat.

→ FEEDBACK/REFERENCE:

Nebojte se požádat svoje zákazníky o zpětnou vazbu a referenci. Tu si pak můžete vložit na webové stránky a budit tak ještě větší důvěru před dalšími.

8_4

Říkejte si o zpětnou vazbu, zdroj www.pixabay.cz

„Nejvíce nespokojení zákazníci jsou váš největší zdroj, ze kterého se můžete poučit.“ – Bill Gates

Není nic jednoduššího než si na webové stránky vložit formulář na sběr e-mailů. Nabízejte za e-mail něco hodnotného. Třeba e-book, návod nebo nějakou speciální ochutnávku Vašeho produktu či služby.

http://alexandrajohn.cz/zdarma/

Podobně jako to dělám já. ☺

Nebojte se nabízet věci navíc. Nebudete na tom tratit. Právě naopak.

Věřím, že se Vám článek líbil, pokud ano, tak dejte like, sdílejte a posuňte i ostatní ženy v jejich cestě k vysněnému podnikání.

S láskou Vaše

Alexandra

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů