Příběh: Váš kurz a maminky mi pomohly splnit můj sen

Tento příběh pro mne začal poměrně neobvykle. Emailem se na mě totiž obrátila ze zahraničí Rebecca (32), aby mi poděkovala. Zakoupila si anglickou verzi mého online kurzu a dle svých vlastních slov hlavně díky němu dnes úspěšně rozjíždí své podnikání. Co se vlastně stalo?

Rebecca díky kurzu objevila díru na trhu, která spojovala její potřeby i zájmy.

Rebecca díky kurzu objevila díru na trhu, která spojovala její potřeby i zájmy.

Rebecca původně řešila tentýž problém jako mnoho jiných žen. Starala se o svou malou dcerku a řešila, co bude dál. Věděla jistě, že nastoupit někam do zaměstnání s pevnou pracovní dobou pro ni východiskem není.

Holčička měla diagnostikované ADHD s lehkou poruchou autistického spektra, takže péče o ni byla specifická. Rebecca měla se svou dcerkou již nacvičené stereotypní procesy a objevené způsoby, díky kterým jejich den probíhal v podstatě bez problémů. Nástup do školky však v tuto chvíli jednoduše nebyl možný.

Rebecca tedy hledala řešení, jak být co nejlépe užitečná a zároveň, jak se co nejlépe realizovat, a to z domova. Kamarádky jí radily najít si něco, v čem by mohla sama podnikat, ale jí jednoduše chyběl nápad. Všechno, co uměla, jí přišlo příliš obyčejné. V ničem extra nevynikala a navíc žila v poměrně řídce osídleném kraji, takže ani žádná provozovna, kde by se lidé zastavili cestou okolo, nepřipadala v úvahu.

Stejně jako mnoho jiných žen i ona hledala, v čem by se mohla realizovat.

Stejně jako mnoho jiných žen i ona hledala, v čem by se mohla realizovat.

Návod, jak na to

Jak Rebecca ve své zprávě uvedla, hned druhá lekce mého online kurzu Sama Sobě šéfem aneb Podnikatelkou za 30 dní jí konečně poskytla přesný návod na to, jak objevit nápad, který stojí za to následovat. Konečně si uměla položit ty správné otázky a objevila tak něco, co ji bavilo a zároveň to lidem chybělo.

Díky přesným instrukcím totiž našla skutečnou mezeru na trhu, k níž ji navíc dovedla vlastní zkušenost.

Dcerka trpěla na ekzémy a byla citlivá na umělá vlákna a přítomnost chemických látek obsažených v barvených textiliích. Rebecca tedy musela celá léta velmi opatrně volit dětské oblečení a nakupovala pouze u specializovaných firem s nabídkou bio materiálů.

Sortiment byl ovšem vesměs velmi omezený a navíc pouze v ryze přírodních barvách. Ona by přitom své holčičce ráda oblékala i veselé pestrobarevné oblečení, jaké měly i ostatní děti. Musela si tedy vybírat – buď takové oděvy, které dcerce nezpůsobí zdravotní potíže, nebo chemicky barvené.

A pak ji to napadlo.

Nabídka na trhu byla velmi omezená. A dětem přitom barvy velmi sluší.

Nabídka na trhu byla velmi omezená. A dětem přitom barvy velmi sluší.

Řešení neexistuje? Vymysli ho sama!

Existují přece nejen přírodní materiály, ale také přírodní barviva! Co kdyby to šlo spojit a oblečení pro děti šít z materiálů, obarvených bez jakékoliv chemie? Nastudovala si tuto problematiku a zjistila, že to vůbec není nereálné.

Šít Rebecca celkem uměla a navíc měla jednu kamarádku, která byla vyučená švadlena. Sedly si k nápadu obě a vymyslely několik praktických, hezkých a přitom zdravotně nezávadných střihů pro kluky i holčičky.

Domluvily se na společném podnikání, s tím, že Rebecca uposlechla další rady z mého kurzu a firmu založila sama. S kamarádkou pak uzavřela smlouvu o spolupráci.

Ve svém domě měla Rebecca dokonce i vhodnou volnou místnost, kterou by mohly k tomuto účelu použít. Zbývalo tedy jediné: sehnat počáteční kapitál na pořízení strojů, materiálů, přírodních barviv a dalšího zařízení provozovny. A ten ani jedna neměly.

Představa o produktu byla jasná - zdravotně nezávadné, ale přitom barevné oblečení pro děti.

Představa o produktu byla jasná – zdravotně nezávadné, ale přitom barevné oblečení pro děti.

Crowdfunding jako řešení

Rebecca zvážila všechny možné zdroje, o nichž se ve svém kurzu zmiňuji, a postupně je vyloučila. Až na jeden. Zaujala ji možnost, nechat se na svůj sen složit budoucí zákazníky.

Sepsala tedy projekt své představy o firmě a přihlásila jej na crowdfundingovou stránku kickstarter.com.  Její nabídka zaujala stovky maminek, které řešily zdraví svých dětí podobně, jako ona sama. Ochotně přispěly na vznik firmy, jež by jim dodávala na zakázku nezávadné oblečení na míru jejich dětem, a to za rozumnou cenu.

Crowdfunding Vám díky moderním technologiím umožní získat peníze od budoucích zákazníků.

Crowdfunding Vám díky moderním technologiím umožní získat peníze od budoucích zákazníků.

Jako odměnu za svůj finanční příspěvek si většinou vybraly konkrétní výrobek, za který sice napoprvé zaplatily o něco více, ale s vidinou dlouhodobě výhodných nákupů.

Rebecca na těchto prvních produktech sice měla ve výsledku menší marži, protože většinu příspěvků spolklo zařízení provozovny, ale zároveň přitom s kamarádkou doladily jednotlivé modely a zároveň si začaly budovat databázi klientů s velkým potenciálem opakovaných nákupů.

Rebecca mi doslova napsala: „Nebýt Vašeho kurzu, možná bych na to nikdy nepřišla! Místo toho teď dokážu řešit problém nejen té mojí, ale i mnoha jiných rodin. Kurz Sama sobě šéfem a ostatní maminky mi pomohly splnit můj sen.“

A to jsou slova, která se mi od Vás, mých čtenářek, nikdy neomrzí!

S láskou, Vaše Alex

Komentáře