Z mateřské do podnikání, díl 3. – ORGANIZAČNÍ SCHOPNOSTI

V minulých dvou dílech jsme se zaměřily na to, jak podnikat z domova, pokud máte talent na kreativní psaní nebo rukodělné výrobky. Co když ale ani jedno z toho není vaše silná stránka? Snažila jste se podle mých rad pojmenovat, co Vám jde nejlépe a v čem jste lepší než ostatní, a vyšly Vám z toho záležitosti, které je třeba zařídit, naplánovat, zprodukovat, vyřídit, zkrátka zorganizovat? A zdá se Vám těžké vystačit si s tím pro samostatný byznys? Nezoufejte, možnosti tu jsou!

Organizační schopnosti nejsou málo. I jich můžete využít k vlastnímu podnikání.

1. Virtuální asistentka

Tento ještě před pár lety neznámý pojem je dnes velmi vyhledávaný, a to jak ze strany zájemkyň o tuto pozici, tak ve smyslu poptávky zejména menších podnikatelů. Představte si firmičku jednoho muže, který si vlastními silami obstarává zakázky, případně má i pár zaměstnanců, kteří mu s tím pomáhají, ale všichni jsou zruční v daném oboru a pohybují se hodně v terénu u klientů. Někdo ale musí průběžně vyřizovat poštu, odpovídat na poptávky, organizovat pracovníkům kalendář, vyplňovat evidence a statistiky, nebo připravovat různé materiály pro zaměstnance či nabídkové listy pro zákazníky.

Virtuální asistentku ocení zejména menší podnikatelé, kteří si zaměstnance nemohou dovolit.

Když to bude dělat majitel, uteče mu zakázka, jenže práce pro osobu na celý úvazek to není. Potřeby se nárazově liší, takže zavazovat se k pravidelné spolupráci podnikatel správně nechce. Co udělá? Najme si virtuální asistentku, která mu vyřídí potřebné věci na dálku. Proč byste to nemohla být Vy? Stejně tak je možné na zakázku třeba připravovat prezentace či vypracovávat různé statistické tabulky. Ideální činnosti, kterých se podnikatel rád zbaví, a Vy můžete nalézt šikovné uplatnění.

2. Organizování eventů, team-buildingů a večírků

Podobně jako v předchozím případě, i služby plánování a koordinace využívají zejména menší firmy, které si nemohou dovolit platit velké agentury, jež se organizováním eventů na klíč živí. Osobní přístup je ale drobnějšímu podnikateli často příjemnější a možnost doladit detaily individuálně přesně na míru jeho lidem ocení. Vy sama pak zjistíte jeho představy a budget a můžete se kreativně vyřádit, jako byste plánovala narozeninovou párty pro své dítě. Zábava, za kterou dostanete zaplaceno. Co víc byste si mohla přát?

Baví Vás plánování a organizování večírků? I v tom je možné se uplatnit.

3. Produkce

Od předchozího bodu se liší v několika ohledech. Většinou ji poptávají větší firmy, a kromě samotného organizování eventů obvykle zahrnuje i komunikaci s klienty a dodavateli či přítomnost na dané akci kvůli pořízení fotografií. Předchozí zkušenost v oboru bude pro získání pozice produkční na volné noze rozhodně výhodou, takže to můžete pojmout třeba jako plán do budoucna po bodu 2.

4. Kreativní přístup k běžným činnostem (žehlení, nákupy…)

Svůj organizační talent můžete využít i mnohem nápaditěji. Například pomoci lidem s činnostmi, na které nemají nebo nechtějí mít čas. Například takové žehlení je noční můrou pro mnoho žen, zatímco jiné to dokonce baví. A víte, že i v tom se dá podnikat? Zatímco jedna žena doma na zakázku žehlí, jinou živí například to, že prádlo u zákazníka vyzvedne, převeze domů k „žehličce“ a pak ho zase vrátí majiteli. Vydělají si obě a zákaznice je spokojena, že se této nenáviděné činnosti zbavila.

I za žehlení mnoho žen rádo zaplatí. Pokud Vás baví, můžete spojit příjemné s užitečným.

Podobně se můžete vyřádit při nakupování pro ostatní lidi – napíšou Vám seznam a termín, kdy chtějí mít nákup dovezený, a Vy se o to postaráte, nebo při venčení jejich psů nebo vožení obědů seniorům. Všemi těmito činnostmi je možné si vydělávat peníze a u všech své organizační schopnosti využijete. Nebude Vám dělat problém skloubit potřeby jednotlivých klientů a Váš rozvrh, naplánujete si je tak, abyste ušetřila co nejvíce času, nebo třeba peněz s ohledem na projeté kilometry apod.

5. Vlastní půjčovna

Ne, nespletla jsem se. I tento bod může klidně patřit do dnešního článku. Je to totiž o tom, že máte-li hlavu na vymýšlení, plánování a organizování věcí, může Vás klidně napadnout třeba něco takového jako šikovná půjčovna věcí, které lidé potřebují jen občas, a tak se jim nevyplatí si je koupit. Takový 5m žebřík, míchačka nebo příklepová vrtačka, stejně jako vysavač koberců, elektrické nůžky na úpravu keřů či malířské náčiní – za to všechno mohou lidé čas od času ochotně zaplatit půjčovné. Máte-li vhodné prostory a počáteční kapitál, není třeba právě toto tím pravým ořechovým pro Vás?

Venčit psy, vyzvedávat děti ze školy, vozit seniorům obědy… I na podobných službách můžete své podnikání postavit.

Jistě samy vymyslíte i další podobné činnosti, při kterých má výhodu ten, kdo oplývá organizačním talentem a baví ho věci zařizovat. Třeba právě Vy přijdete s něčím novým, neotřelým. Budu ráda, když se s námi o to podělíte.

Přeji krásné jaro,

Vaše Alex.

Praktické tipy a rady pro Vaše podnikání Vám přináší Alexandra John, autorka úspěšné knihy Sama sobě šéfem a interaktivního online kurzu Sama sobě šéfem aneb Podnikatelkou za 30 dní.

Komentáře