Přemýšlela jsem dlouho, jestli napsat jeden článek, kde Vám předám tipy na to, jak vytvořit produkt a službu. Byť se obě témata v ledasčem podobají, i zde jsou rozdíly. Proto jsem se rozhodla je rozdělit a jít o něco víc do detailu u každého z nich. Koneckonců z toho tak budete mít větší užitek hlavně Vy. ☺
Hned první bod je u služby stejný jako u produktu. Musíte vědět, co lidé chtějí. Proto se jich musíte zeptat.
Můžete se ZDE sami podívat, jak jsem to popsala v článku o produktu.
#1 CO LIDÉ CHTĚJÍ
Napište alespoň 20 lidem z Vašeho okolí, čím více, tím lépe. A zeptejte se jich, jaká služba jim na trhu nejvíce chybí. Můžete se už konkrétně ptát i na odvětví, kde chcete podnikat, ale nevíte, jak svoji službu ještě specifikovat.
Například tušíte, že chcete dělat masáže, ale je to moc obecný pojem, proto byste se chtěla zaměřit a zdokonalit na určitý typ. Třeba fyzioterapeutické masáže po úrazech.
Zjistěte, co lidem chybí, co chtějí, zdroj www.pixabay.cz
Vytvořte si proto sadu otázek pro přátele a známé kolem sebe.
Může to vypadat následovně:
atd…
„Jestli neumíš udělat chybu, neumíš nic.“ – Marva Collinsová
Pečlivě si zapisujte odpovědi. Právě podle nich poznáte a rozklíčujete, co lidem chybí. Můžete se také inspirovat na internetu v různých fórech a skupinách na sociálních sítích.
#2 ZPĚTNÁ VAZBA
Nezapomeňte si vždy říkat o zpětnou vazbu. Jakmile poskytnete někomu službu. Například mu doma uklidíte, pohlídáte profesionálně děti, vytvoříte logo nebo zařídíte organizaci svatby.
Je to jedno. Vždy si hned druhému řekněte o feedback a jako BONUS požádejte o referenci.
Řekněte si o zpětnou vazbu, dozvíte se tak nejvíc, zdroj www.pixabay.cz
Žádost o feedback může vypadat následovně:
„Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, jak jste byl/a s mou službou spokojen/a? Chci se neustále zlepšovat, takže uvítám jakýkoli názor a možný prostor pro zlepšení.“ ☺
Děkuji.
Těším se na Vaši odpověď.
S pozdravem
„Můžu přijmout neúspěch, ale nemůžu přijmout, že bych to vůbec nezkusil.“ – Michael Jordan zdroj: calio.org
Žádost o referenci můžete rovnou přiložit:
„Ráda bych Vás zároveň požádala o referenci mých služeb. Tedy, co všechno se Vám líbilo a proč byste moji službu doporučila dál.“
Lidé podle mě dělají tu chybu, že si o referenci neřeknou, a přitom jde o něco, co Vám vcelku rychle může pomoci vybudovat důvěru u zákazníků a přitáhnout nové.
#3 FACE TO FACE
V komunikaci se zákazníkem není asi nic lepšího než setkání tváří v tvář. Největší výhodou a přidanou hodnotou je možnost si doslova osahat a vyzkoušet Vaši službu na vlastní kůži.
„Chcete ve světě vyniknout? Musíte pracovat, zatímco jiní se baví.“ –
Winston Churchill
Proč nezařadit u nových zákazníků 30minutovou masáž na vyzkoušení zdarma? Nebo cokoli jiného, co provozujete. Redesign kuchyně či organizace večírku. Cokoli.
Můžete poskytnout 1hodinovou konzultaci, vypracovat návrh zdarma, atd…
Dávejte zdarma, lidé budou nadšeni, zdroj www.pixabay.cz
Nebojte se dávat. Říká se, že kdo dává, tak také dostane. A v byznysu to rozhodně platí stejně jako v životě.
Pevně věřím, že se Vám dostane přesně toho, po čem nejvíce toužíte.
S láskou
Alexandra