Jak psát chytlavé příspěvky na Facebook?

“Zrušte Facebook, vypněte mobil a lidé zapomenou, že existujete.”

Zní Vám to až příliš děsivě? Bohužel v dnešní moderní době je to pravda. Až příliš mnoho podnikatelů a podnikatelek podceňuje váhu marketingového kolosu na internetu.

Kdo není na Facebooku, jakoby nebyl. Zdroj: www.pexels.com

Kdo není na Facebooku, jakoby nebyl. Zdroj: www.pexels.com

 

Od svého vzniku v roce 2004 se nejslavnější server vyvinul v giganta, který doslova ovládá svět. A přitom šlo původně o síť s názvem thefacebook.com, která sdružovala studenty univerzity na Harvardu.

A dnes s více jak 2 miliardami uživatelů bortí hranice, které ve svých začátcích ani netušil.

Kdo dnes není na Facebooku, jako by nebyl. Především mladá generace už si nedokáže život bez sociálních sítí představit. Fotí se, natáčí videa, komunikuje přes messenger a sdílí svoje životy.

Ale je skutečně tak důležité být online? Není to jen bublina, která opět pomine, a nastanou staré dobré časy?

O tom si můžeme nechat jenom zdát. Budoucnost Facebooku se čím dál tím více upíná k virtuální realitě a napovídá tomu i fakt, že nejpopulárnější jsou na modré síti obrázky, samolepky, emotikony a také krátká vysílací videa.

Stačí vidět facebookové stránky slavných značek.

A co je jejich klíčem k úspěchu? Pojďme se společně podívat na 4 body, které Vám zaručí, že se Váš příspěvek bude líbit.

  1. KAVÝ TEXT

Nejprve musíte nalákat svoje publikum vhodným textem.

Jako zde:

Nejprve musíte nalákat svoje publikum vhodným textem.

Například takto jsem nedávno dávala příspěvek i já a měl opravdu veliký úspěch.

Sdílejte svůj příběh, nebojte se o sobě prozradit něco druhým lidem. O to na Facebooku jde, o odhalení, odkrytí, nahlédnutí do soukromí druhého člověka.

  1. OBRÁZKY PROSTĚ LETÍ

Obrázky a fotky mají na Facebooku největší sílu. Poutají totiž pozornost.

Podívejte se přímo na průzkum od Socialbakers, kde je jasně vidět, na co se lidé dívají na Facebooku nejvíce.

  1. a) Fotky – 75 %
  2. b) Odkazy – 10 %
  3. c) Příspěvek text – 6 %
  4. d) Album fotek – 4 %
  5. e) Video – 4 %
  6. f) Jiné – 1 %

Vidíte to sami. Nechte se proto inspirovat a foťte svoje produkty, sezení s klienty, své každodenní kroky. Ukažte druhým, kdo jste a co děláte.

  1. PTEJTE SE A PIŠTE STRUČNĚ

Dlouhé zprávy mohou být spíše na škodu. Promyšlené krátké sdělení, které druhé informuje a zaujme, je ta správná volba.

TIP: Pokud chcete vyvolat diskuzi, položte v příspěvku otázku. Pokud Vám jde o to, aby ho lidé sdíleli, pak jim to do příspěvku také napište.

  1. TIMING JE ZÁSADNÍ

Nejlepší čas na postování záleží na Vašem oboru podnikání. Podle průzkumů Focus agency s.r.o. se došlo k následujícímu:

 

Pojďme si tedy ještě jednou shrnout, co v příspěvcích na Facebooku funguje:

  • Sdílení osobního života
  • Obrázky/fotky
  • Krátké texty s emotikony
  • Vhodné načasování
  • Dlouhodobost

„Otázkou není ‘Co chceme vědět o lidech?‘. Otázkou je ‘Co chtějí lidé říct sami o sobě?’“ – Mark Zuckerberg

Pokud na Facebooku teprve začínáte, doporučuji Vám, abyste se obrnila trpělivostí. Jde o dlouhodobý proces, který je potřeba udržet. Vaši klienti a fanoušci Vás musí nejdříve zaznamenat, poznat, ztotožnit se s Vámi, uvěřit Vám a pak teprve koupí.

Obecně je proto tato sociální síť vhodná více k vlastní propagaci a komunikaci s klienty než přímo k prodeji.

Nebojte se odhalit a ukázat druhým, kdo jste. A kdybyste si s něčím nevěděla rady, stačí se na mě obrátit. Ráda Vám pomohu. 🙂

 

S láskou

Alexandra

Komentáře