To jde? Není to nesmysl?
Ukázalo se, že ne. V dnešní moderní době existuje už tolik kanálů a způsobů, že je doslova škoda je nevyužít. Říká se, že zadarmo ani kuře nehrabe. Já s tím nesouhlasím. Hrabe, ale musíte vědět, co mu říct a jak ho namotivovat.
Existuje přece tolik svobodných firem a startupových projektů, kde pracují lidé zdarma. Proč? Aby získali zkušenosti a reference. Chce to jen trochu více vynalézavosti. A ta se v podnikání cení vysoko.
Marketing zadarmo by se pak dal s takovým člověkem domluvit. Jednoduše za barter.
Jde dělat marketing zadarmo?, zdroj www.pixabay.cz
1. BARTER
Neboli směnná smlouva. Pokud nemáte dostatek financí nazbyt, rozhodně je barter skvělé řešení. I v tomto případě se ale podepisuje barterová smlouva. Já bych ji podepsala vždy. Jednak kvůli mlčenlivosti, kdy rozhodně nechcete, aby druhá strana měla možnost beztrestně roznášet informace nebo náležitosti spojené s Vaší úmluvou či dohodou a pak taky proto, aby bylo oběma stranám jasné, na čem se přesně dohodly, kdy a jak má k plnění dojít atd.
Pokud například hledáte grafika, můžete se s ním domluvit, že když Vám pomůže s vytvořením loga, dáte mu referenci a doporučíte ho pěti svým přátelům, kolegům nebo známým.
„Šeptanda je ta nejlevnější forma reklamy a také ta s nejvyšší mírou důvěry od zákazníků.“ – Götz Werner
2. FACEBOOK
Server Facebook je čím dál tím víc upravován tak, aby lidé za reklamu platili. I tak je ale možné stále využít toho, že v základu je zdarma. Stačí si vytvořit facebookovou stránku. Například pokud šijete oblečky na terapeutické panenky, založte stránku terapeutické panenky, pozvěte ke sdílení všechny svoje přátele a pravidelně příspívejte.
Pište, na čem pracujete, sdílejte fotografie a články. Buďte aktivní.
Založte si stránku na Facebooku
2. INSTAGRAM
Instagram je výborná platforma pro sdílení fotek. Ukazujte druhým Vaše produkty nebo služby. Je dobré nechat si vytvořit profesionální fotky nebo mít kvalitní fotoaparát či mobilní telefon. Využívejte hashtagy.
Vždy alespoň 20 hashtagů. Lépe Vás tak lidé najdou.
A jak takový hashtag vypadá? Například k fotce Vašeho oblíbeného krému připojte popisek a na konec přidejte sérii hashtagů neboli souvisejících slov vždy se znakem # na začátku: #kosmetika #péče #denní #krém #loveit a pod.
3. TWITTER
Twitter je v podstatě informační server. Dávejte lidem vědět o článcích, které jste právě zveřejnili, pište o akcích, které pořádáte, slevách, které jste právě odstartovali. Informujte a nebojte se také používat 3-5 hashtagů.
„Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich věnuji na reklamu.“ – Henry Ford
4. BLOG
Máte webové stránky? Pro takzvanou konverzi – klikovost a také kvůli tomu, abyste byli ve vyhledávačích na předních příčkách, je blog skvělá věc. Založte si blog a pravidelně zveřejňujte články, kde budete dávat druhým informace, rady, tipy zdarma a sdílet.
Jeden článek týdně by měl stačit. Pochlubte se na Twitter a Facebooku a vyzývejte druhé ke sdílení. Dejte jim úkol. Uvidíte, co se bude dít.
Stačí publikovat 1 článek týdně
Mám na Vás otázku. Kolik z mnou jmenovaných bodů používáte? A jak Vám fungují? Napište mi to do komentářů.
A pokud se Vám článek líbil, tak dejte like, sdílejte a posuňte i ostatní ženy v jejich cestě k vysněnému podnikání.
Přeji mnoho úspěchů.
S láskou Vaše
Alexandra