Jak získat své první fanoušky na sociálních sítích ZDARMA – 1. díl

Jak získávat přátele a působit na lidi? Stejnojmenné knihy Dalea Carnegieho z roku 1936 se prodalo více než 15 miliónů výtisků a i když byla napsána 70 let před spuštěním Facebooku, její název je stále aktuální. Proč bychom měli usilovat o přátele, potažmo fanoušky na sociálních sítích? K čemu nám to vlastně je? Je to vůbec potřeba?

Vymáčkněte ze sociálních sítí naprosté maximum a získejte fanoušky, popularitu a nové zákazníky.

Vymáčkněte ze sociálních sítí naprosté maximum a získejte fanoušky, popularitu a nové zákazníky. Zdroj: pixabay.com

 

Tři a více sociálních sítí dnes používá více než 69 % internetových uživatelů v České republice. Řečeno obrazně, pokud tedy nemáte profil na nějaké z nich, pro téměř 70 % uživatelů jako byste neexistovala.

Připadá Vám to přitažené za vlasy? Nikoliv, to je realita.

Sociální sítě totiž už dávno nejsou přehlídkami fotek miminek, selfíček a veselých zvířátek. Na síti se nyní odehrává paralelní realita se vším všudy. Tedy i s nákupy a recenzemi produktů či služeb. Sebekrásnější webové stránky jsou ve výsledku zahozenou investicí, pokud o nich nikdo neví.

Muíste o sobě dát vědět!

Sociální sítě nejsou však pouze modré stěny Facebooku. Podívejme se na další oblíbené stránky:

Twitter – slouží pro zasílání krátkých blogových informací. Je často používaný pro rychlé zprávy či společenské a sociální komentáře. V podstatě jde o zpravodajský portál.

LinkedIn – především pracovní síť. Je možné si zde editovat profil jako životopis, či přímo hledat zaměstnání či zaměstnance.

Instagram – komunita pro zveřejňování fotografií a videí. Její důležitou součástí je používání tzv. hashtagů, tedy mřížky „#“ a klíčového slova. Díky tomuto označení mohou ostatní zájemci vyhledávat témata, která je zajímají a jsou označená stejným hashtagem.

YouTube – oblíbená síť pro ukládání a sdílení videí. Najdete zde hudbu, filmy, návody i vlogy (video blogy) a mnoho dalšího. V posledních několika letech zažívá obrovský nárůst sledovanosti. Od založení v roce 2005 se rozrostl na médium, které pomalu ale jistě nahrazuje televizi. Mladí lidé tráví na YouTube většinu svého času, proto se vyplatí natáčet videa a sdílet je s ostatními.

Pinterest – čistě obrázková sociální síť, na které se můžete pobavit nad návody, designem, hrami pro děti, cestováním a nekonečným množstvím dalších možností.

Na přednáškách o sociálních sítích se Pinterestu humorně přezdívá Instagram na cracku.

Na přednáškách o sociálních sítích se Pinterestu humorně přezdívá Instagram na cracku. Zdroj: pixabay.com

 

Jak konkrétně tedy začít spravovat svůj profil? A jaký si vůbec vybrat?

Všeobecně řekněme, že se můžete rozhodnout pro tři základní typy profilů.

Osobní, firemní či profil skupiny. Každý má své klady a zápory.

  • Profil osobní – neměl by být používán pro firemní účely. Nicméně pokud je Vaše podnikání velmi individuálně nastavené (např. masérské služby či profesní konzultace) je možné jej využít. Pozitivní je, že se přes tento typ profilu můžete dostat jednoduše ke svým přátelům a jejich přátelům na základě např. osobního doporučení. Nevýhodou zase bývá přílišné propojení osobního a pracovního života a navíc pro některé přátele může být reklama obtěžující, a tak si vypnou sledování Vaší osoby.
  • Profil firemní – musí být především profesionálně zpracovaný. Předpoklad, že pouze zkopírujete své www stránky, je naprosto mylný. Uživatelé sociálních sítí chtějí svěží obsah, přizpůsobený jejich potřebám (např. čtení na mobilním zařízení). Hlavní problém u firemního profilu vidím v jeho obrovské časové náročnosti. Pokud jej budete chtít udržet aktuální, je třeba s ním pracovat na denní bázi.
  • Profil skupiny – u některých specifických forem podnikání je tento profil tím nejvhodnějším. Je totiž založen na komunitě stejně či podobně smýšlejících osob, které si vzájemně budou doporučovat produkty či služby. Dobře je to vidět např. ve skupině Něco za něco: Pravý domácí byznys. Založila ji firma/časopis Pravý domácí časopis na popud svých fanoušků k výměně nepotřebného vybavení do domácnosti a dalších komodit. Tato komunita stále roste a s ní zjevně i počet čtenářů daného časopisu.

U Facebooku, který budete řešit asi nejčastěji, za ideální kombinaci osobně považuji vytvoření firemního profilu s podporou dvou a více osobních profilů.

Kdy přijdou fanoušci? Jak dlouho na ně budu čekat?

Řekněme si na rovinu, že propagace na sociálních sítích není klasická reklama. Za ní jsou výsledky často vidět v řádu hodin. Na sítích počítejte s prvními úspěchy spíše po několika týdnech či měsících.

 Otázkou, na kterou se sám sebe ptám téměř denně, je: Dělám tu nejdůležitější věc, kterou můžu dělat?‘ … Pokud nedělám na té nejdůležitější věci, se kterou můžu pomoci, nebudu mít dobrý pocit z toho, jak využívám svůj čas.Marc Zuckerberg, zakladatel Facebooku

 

A co je ta Vaše nejdůležitější věc? Věřím, že jste se rozhodla učinit z ní náplň svého podnikání a tedy i svého života. A společně se pokusíme získat Vám pro ni fanoušky na sociálních sítích. Příště Vám totiž prozradím 5 důležitých tipů, jak na to jít úspěšně!

Pozvěte k přečtení tohoto článku i své přítelkyně a podělte se s nimi o užitečné rady, jak získat potenciální zákazníky, a to zcela zdarma.

 

S láskou

Alexandra

Komentáře