Jak získávat přátele a působit na lidi? Stejnojmenné knihy Dalea Carnegieho z roku 1936 se prodalo více než 15 miliónů výtisků a i když byla napsána 70 let před spuštěním Facebooku, její název je stále aktuální. Proč bychom měli usilovat o přátele, potažmo fanoušky na sociálních sítích? K čemu nám to vlastně je? Je to vůbec potřeba?
Tři a více sociálních sítí dnes používá více než 69 % internetových uživatelů v České republice. Řečeno obrazně, pokud tedy nemáte profil na nějaké z nich, pro téměř 70 % uživatelů jako byste neexistovala.
Připadá Vám to přitažené za vlasy? Nikoliv, to je realita.
Sociální sítě totiž už dávno nejsou přehlídkami fotek miminek, selfíček a veselých zvířátek. Na síti se nyní odehrává paralelní realita se vším všudy. Tedy i s nákupy a recenzemi produktů či služeb. Sebekrásnější webové stránky jsou ve výsledku zahozenou investicí, pokud o nich nikdo neví.
Muíste o sobě dát vědět!
Sociální sítě nejsou však pouze modré stěny Facebooku. Podívejme se na další oblíbené stránky:
Twitter – slouží pro zasílání krátkých blogových informací. Je často používaný pro rychlé zprávy či společenské a sociální komentáře. V podstatě jde o zpravodajský portál.
LinkedIn – především pracovní síť. Je možné si zde editovat profil jako životopis, či přímo hledat zaměstnání či zaměstnance.
Instagram – komunita pro zveřejňování fotografií a videí. Její důležitou součástí je používání tzv. hashtagů, tedy mřížky „#“ a klíčového slova. Díky tomuto označení mohou ostatní zájemci vyhledávat témata, která je zajímají a jsou označená stejným hashtagem.
YouTube – oblíbená síť pro ukládání a sdílení videí. Najdete zde hudbu, filmy, návody i vlogy (video blogy) a mnoho dalšího. V posledních několika letech zažívá obrovský nárůst sledovanosti. Od založení v roce 2005 se rozrostl na médium, které pomalu ale jistě nahrazuje televizi. Mladí lidé tráví na YouTube většinu svého času, proto se vyplatí natáčet videa a sdílet je s ostatními.
Pinterest – čistě obrázková sociální síť, na které se můžete pobavit nad návody, designem, hrami pro děti, cestováním a nekonečným množstvím dalších možností.
Jak konkrétně tedy začít spravovat svůj profil? A jaký si vůbec vybrat?
Všeobecně řekněme, že se můžete rozhodnout pro tři základní typy profilů.
Osobní, firemní či profil skupiny. Každý má své klady a zápory.
U Facebooku, který budete řešit asi nejčastěji, za ideální kombinaci osobně považuji vytvoření firemního profilu s podporou dvou a více osobních profilů.
Kdy přijdou fanoušci? Jak dlouho na ně budu čekat?
Řekněme si na rovinu, že propagace na sociálních sítích není klasická reklama. Za ní jsou výsledky často vidět v řádu hodin. Na sítích počítejte s prvními úspěchy spíše po několika týdnech či měsících.
Otázkou, na kterou se sám sebe ptám téměř denně, je: ‚Dělám tu nejdůležitější věc, kterou můžu dělat?‘ … Pokud nedělám na té nejdůležitější věci, se kterou můžu pomoci, nebudu mít dobrý pocit z toho, jak využívám svůj čas. – Marc Zuckerberg, zakladatel Facebooku
A co je ta Vaše nejdůležitější věc? Věřím, že jste se rozhodla učinit z ní náplň svého podnikání a tedy i svého života. A společně se pokusíme získat Vám pro ni fanoušky na sociálních sítích. Příště Vám totiž prozradím 5 důležitých tipů, jak na to jít úspěšně!
Pozvěte k přečtení tohoto článku i své přítelkyně a podělte se s nimi o užitečné rady, jak získat potenciální zákazníky, a to zcela zdarma.
S láskou
Alexandra